Nu är vår årliga kundundersökning ute

Vi vill skapa riktigt bra platser att bo på, och det gör vi genom nöjda och engagerade hyresgäster som trivs.

Därför är den årliga kundundersökningen som vi genomför med hjälp av AktivBo ett viktigt verktyg för att fortsätta utveckla våra bostadsområden.
Kundundersökningen går årligen ut till hälften av våra hyresgäster, vilket innebär att alla hyresgäster får möjlighet att svara vartannat år. Hyresgästerna får möjlighet att tycka till om bland annat vår service, sin lägenhet, gemensamma utrymmen och om utemiljön.

– Svaren vi får in genom kundundersökningen spelar stor roll för vårt förbättringsarbete eftersom det visar vad våra boende värderar. Om vi exempelvis planerat renovering av tvättstugan men kunderna istället vill ha renoverade trapphus, är det naturligtvis trapphusen vi ska åtgärda först, säger Per Ekelund Vd Victoria Park och fortsätter:

– Vår målsättning är att vi genom långsiktigt och strategiskt arbete ständigt ska förbättra oss och öka förtroendet hos våra hyresgäster. De kommande fem åren har vi som mål att förbättra NKI med två procentenheter per år inom alla områden. Våra satsningar på god service med kundfokus tillsammans våra andra två ben upprustning och bosocialt arbete bygger trygghet och nöjdhet hos våra boende, samtidigt som vi lyfter bostadsområden och skapar riktigt bra platser att bo på, säger Per Ekelund, som hoppas att deltagande blir högt i år.